• etusivu
  • palvelut
    • Palvelut
      • tulostusratkaisut
      • digitointi
      • tiedonhallinta
      • tiedonvarmistus
      • tekoälyratkaisut
  • yritys
  • referenssit
  • insights
  • yhteys
Skip to content
  • etusivu
  • palvelut
    • Palvelut
      • tulostusratkaisut
      • digitointi
      • tiedonhallinta
      • tiedonvarmistus
      • tekoälyratkaisut
  • yritys
  • referenssit
  • insights
  • yhteys

Dokumenttien tietoturvallinen jakaminen ja muokkaaminen

Dokumenttien jakaminen ja muokkaaminen kuulostaa yksinkertaiselta prosessilta, mutta kuinka paljon aikaa voidaankaan säästää, kun kaikki tämä voidaan tehdä vain parilla klikkauksella? Ilman tuplia ja useita versioita, hukkuneita dokumentteja tai vanhoja sopimuspohjia. Tehostamalla dokumenttien hallinnan prosesseja luot säästöjä ja vapautat työntekijöiden aikaa tuottavaan työhön tiedon etsimisen sijaan.
Dokumenttien jakaminen ja muokkaaminen kuulostaa yksinkertaiselta prosessilta, mutta kuinka paljon aikaa voidaankaan säästää, kun kaikki tämä voidaan tehdä vain parilla klikkauksella? Ilman tuplia ja useita versioita, hukkuneita dokumentteja tai vanhoja sopimuspohjia. Tehostamalla dokumenttien hallinnan prosesseja luot säästöjä ja vapautat työntekijöiden aikaa tuottavaan työhön tiedon etsimisen sijaan.

Sähköposti on edelleen yleisin tapa jakaa dokumentteja tai hallinnoida niiden eri muokkausversioita. Organisaatiosi työntekijöillä menee yllättävän paljon aikaa sähköpostitse toimitettavien liitteiden lähettelemiseen, muokkaamiseen, kommentoimiseen ja korjaamiseen. Toimitettaessa dokumentteja sähköpostitse useille eri henkilöille kommentoitavaksi tai muokattavaksi, joudutaan usein sen jälkeen yhdistelet kaikkien tekemät muutokset ja kommentit yhteen dokumenttiin manuaalisesti. Kuulostaako tutulta?

Toinen yleinen tapa hallinnoida, jakaa ja muokata dokumentteja sähköpostin lisäksi ovat erilaiset pilvessä sijaitsevat tietovarastopalvelut. Kuinka usein teillä on kuitenkin käynyt niin, että joku on muokannut erehdyksessä pilvessä sijaitsevaa alkuperäistä dokumenttia, jolloin alkuperäistä ei enää olekaan saatavilla? Tai samasta dokumentista on löydettävissä monta eri päivitettyä versiota, jolloin päivämääriä tutkimalla yritetään yhdessä tiimin kanssa selvittää, onko tämä viimeisin versio. Saattaa myös olla, että viimeisin päivitetty versio onkin täysin eri kansiossa.

Tämän kaltainen dokumenttien hallinnointi vie aikaa tuottavalta työltä ja voi altistaa jopa liiketoiminnallisesti kriittisiin virheisiin esimerkiksi käytettäessä vahingossa väärää pohjaa sopimuksissa tai tarjouksissa.

Lue lisää dokumentinhallinnan ratkaisustamme.

Dokumentin jakaminen ja muokkaaminen M-Filesissä

Keskiverto liiketoiminnallinen dokumentti kopioidaan keskimäärin 19 kertaa sen elinkaaren aikana. Muutosten ja päivitysten seuranta ja hallinnointi erityisesti sähköpostilla jaettaessa on vaivalloista ja aikaa vievää. Kaikki dokumentteihin eri henkilöiden toimesta tehtävät muistiinpanot, muutokset ja kommentit jakautuvat eri sähköposteihin ja eri dokumentteihin.

Kuvittele tilanne, jossa teillä on yhdestä dokumentista ainoastaan yksi versio, joka on aina ajantasalla? Ja löydät sen aina, oli se tallennettu mihin vain? Ja se on vielä kaikkien sitä tarvitsevien saatavilla ja muokattavissa? Wooow. Kuulostaa vähän scifi-hommilta tai vähintäänkin yhtä oudolta kuin 100% paperiton toimisto. Se on silti mahdollista.

M-Filesin avulla voidaan jakaa dokumentti yhdellä klikkauksella kaikille sitä tarvitseville henkilöille sekä oman organisaation sisällä että sen ulkopuolella. Jakaessasi dokumenttia M-Filesin kautta luot linkin, jonka toimittaminen sähköpostilla on helppoa ja nopeaa. Linkin kautta vastaanottaja pääsee käyttöoikeuksista riippuen tarkastelemaan, kommentoimaan tai muokkaamaan dokumenttia.

Oli sähköpostin tai dokumentin vastaanottaja sitten toimistolla, laiturin nokassa tai lentokoneessa on dokumentin muokkaaminen ja kommentointi mahdollista laitteesta riippumatta.  Kaikki tehdyt muutokset tulevat yhteen ja samaan dokumenttiin. Vaikka vastaanottajalla ei olisi M-Filesia käytössään, on hänellä silti linkin kautta pääsy muokkaamaan dokumenttia. Enää ei siis ole tarvetta aikaa vievään, käyttöoikeuksien manuaaliseen hallinnointiin.

Versionhallinta

Mitä tapahtuu M-Filesin kautta hallinnoitavassa dokumentissa, jos joku vahingossa poistaa sen tai tekee ei-toivottuja muutoksia dokumenttiin? Ystäväni: ei mitään. M-Filesin alustana toimii Microsoft Azure, ja se voidaankin asentaa myös paikallisesti yleisimmille virtualisointialustoille. Edellisten versioiden palautus ja ei-toivottujen muutosten peruuttaminen on aina mahdollista.

Versionhallinta varmistaa, että käytössäsi on aina dokumentista se viimeisin versio. Näet yhdellä silmäyksellä mitä muutoksia dokumenttiin on tehty, kuka muutoksen on tehnyt ja milloin. Tällöin katoaa täysin tupladokumenttien tekeminen, ajan hukkaaminen ja turhan työn tekeminen. Kun kaikki muutokset tehdään samaan dokumenttiin, on se aina löydettävissä.

M-Files mahdollistaa sinulle ikkunan, josta pääset käsiksi kaikkiin yrityksesi dokumentteihin, sijaitsivat ne sitten verkkolevyllä tai erilaisissa pilvipalveluissa. Metatiedotetut dokumentit, pohjat ja sopimukset ovat aina ajantasalla ja nopeasti löydettävissä. Missä vain, milloin vain.

Kiinnostuitko? Haluatko nähdä livenä, miten M-Files toimii käytännössä? Ota meihin yhteyttä, niin varataan sille aika.

 

yhteystietolomake doc

Varaa aika ilmaiseen tiedonhallinnan kartoitukseen jo tänään!

    Haluatko pysyä mukana tiedonhallinnan valtavirrassa?

    Lue lisää artikkeleitamme

    Liiketoiminnan jatkuvuuden turvaaminen - Jäikö tapahtuma väliin? Tässä tärkeimmät opit!

    Liiketoiminnan jatkuvuuden turvaaminen -seminaari toi yhteen alan asiantuntijat ja yrityspäättäjät keskustelemaan yritysten valmiudesta kohdata muuttuvan maailm...

    Liiketoiminnan jatkuvuuden turvaaminen -seminaari toi yhteen alan asiantuntijat ...

    lue lisää

    Kestävän kehityksen artikkelisarja - Digitaalinen tiedonhallinta

    Digitaalinen tiedonhallinta edistää kestävää kehitystä parantamalla sosiaalista, taloudellista ja ekologista kestävyyttä....

    Digitaalinen tiedonhallinta edistää kestävää kehitystä parantamalla sosiaalista,...

    lue lisää

    Hajautetun Datan Varmuuskopiointi Kyberturvallisuuskuukaudessa – Yrityksesi Jatkuvuuden Takaaja | Multicom Software

    Yritysten tärkeät tiedot sijaitsevat yhä useammin eri palveluissa ja alustoilla, mikä vaatii uudenlaista lähestymistapaa tietoturvaan ja varmuuskopiointiin. Kyb...

    Yritysten tärkeät tiedot sijaitsevat yhä useammin eri palveluissa ja alustoilla,...

    lue lisää

    Kestävä kehitys - DOC:n Retoner innovaatio

    Digital Office Companyn huoltoteknikot Juha Lemettinen ja Dmitri Kaartinen ovat yhdessä kehittäneet innovatiivisen tavan hyödyntää palautuneiden monitoimilaitte...

    Digital Office Companyn huoltoteknikot Juha Lemettinen ja Dmitri Kaartinen ovat ...

    lue lisää

    DOC & WWF-yhteistyö: Ekologinen Uusiokäyttö Tulostuspalveluissa

    Digital Office Company on sitoutunut edistämään kestävää kehitystä ja pienentämään ympäristöpäästöjä tarjoamalla asiakkailleen ekologisia ratkaisuja tulostuspal...

    Digital Office Company on sitoutunut edistämään kestävää kehitystä ja pienentämä...

    lue lisää

    Digital Office Company eli DOC on vuonna 1996 perustettu kotimainen yritys, joka tarjoaa nykyaikaisia tiedonhallinnan ratkaisuja eri kokoisille organisaatioille. Toimipisteemme sijaitsevat Espoossa, Hämeenlinnassa, Lahdessa ja Lappeenrannassa.

    kumppanit

    ota yhteyttä

    Itsehallintokuja 6
    02600 Espoo
    0207 342 480

    myynti@doc.fi

    seuraa meitä

    Evästeet Tietosuojaseloste